Treceți la conținutul principal

Vrei un magazin online? Iata ce spune legea

Reglementari si legi privind magazinele web si comertul online

Comertul electronic se bucura de o popularitate uriasa. Aceste reglementari si legi privind magazinele web si comertul online ii ajuta pe antreprenorii care doresc sa se lanseze in afaceri sa considere atat beneficiile cat si dezavantajele acestor forme de organizare. Persoanele care doresc sa afle mai multe informatii despre magazinele web sunt sfatuite sa citeasca acest ghid juridic oferit de specialisti in domeniul financiar si legal.
Infiintarea unei firme este primul pas pentru a putea crea un magazin virtual. De asemenea, persoanele fizice autorizate (PFA) pot avea un webshop dupa obtinerea certificatului de inregistrare de la oficiul Registrului Comertului. Potrivit Legii nr.365 din 7 iunie 2002 persoanele fizice care doresc sa-si deschida un magazin web trebuie sa posteze pe website-ul lor datele de ingregistrare obtinute de la O.N.R.C. In cazul nerespectarii prevederilor din aceasta lege, antreprenorii trebuie sa se astepte la amenzi din partea organelor de inspectie fiscala.
Alegerea codurilor CAEN este foarte importanta pentru a putea desfasura mai multe activitati economice. Antreprenorii care si-au infiintat propria firma pot alege codul 4791 privind comertul pe Internet. Acest cod se poate alege ulterior si se poate trece in statutul societatii comerciale. Pentru a realiza aceasta modificare in lista codurilor CAEN alese anterior, fondatorii firmelor tebuie sa completeze un formula tip care se va depune la oficiul Registrului Comertului.
Termeni si conditii pentru serviciile prestate. Legislatia in vigoare ofera posibilitatea proprietarilor unor webshopuri sa foloseasca un contract general pentru fiecare client. Acest document apare sub numele de ‘Termeni si Conditii’ pe site-ul oficial al magazinului virtual. Contractul general contine detalii privind obligatiile partilor, modalitatea de comanda si livrare, drepturile partilor, modalitatea de plata respectiv clauzele referitoare la restituirea produselor care se efectueaza conform Legii nr.365/2002.
Clientii au posibilitatea sa bifeze optiunea de ‘am citit sectiunea Termeni si Conditii’. Aceasta operatiune valideaza contractul general precum o semnatura personala. Clientii prin semnarea acestui contract virtual se angajeaza in cumpararea unor bunuri din webshopul respectiv.
Modalitatea incasarii sumelor de la persoanele fizice. Cei care doresc sa-si intemeieze o afacere online trebuie sa afle mai multe informatii legate de prevederile legale care reglementeaza emiterea bonurilor fiscale pentru clientii care platesc pentru produsele respective cu bani lichizi.
Proprietarii magazinelor web pot incasa anumite sume de la persoane fizice fara a fi obligati sa detina o casa de marcat prin urmatoarele modalitati:
a) Incasarea sumelor prin plata cu cardul;
b) Incasarea sumelor prin intermediul unei firme de curierat care ofera chitanta in baza facturii eliberate de webshop-ul respectiv. Firmele de curierat vor putea transfera sumele respective in contul infiintatorului webshopului in conformitate cu clauzele din contractul incheiat intre magazinul web si firma de curierat;
c) Incasarea sumelor prin transfer bancar.
In situatia persoanelor juridice, incasarea sumelor se va face pe baza de factura si chitanta. Potrivit legislatiei in vigoare detinerea unei case de marcat este obligatorie numai in cazul in care webshopul livreaza direct produsele catre o persoana fizica.
Site-ul oficial al magazinului web va contine urmatoarele date:
a) numele infiintatorului magazinului web sau denumirea societatii comerciale care desfasoara o activitate economica prin intermediul webshop-ului;
b) datele de identificare ale autoritatii competente (in situatia in care activitatea economica desfasurata de webshop este supusa unui regim de autorizare);
c) datele de identificare precum Nr.Reg/com, CIF etc.;
d) tarifele pentru serviciile sau produsele comercializate;
e) autorizatie eliberata de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Infiintatorii magazinului web devin operatorii datelor personale ale clientilor in momentul in care persoanele juridice sau fizice completeaza formularul pentru finalizarea unei comenzi;
f) un link catre pagina oficiala a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor ( www.anpc.gov.ro) care va apare pe prima pagina a siteului magazinului web.
Potrivit legislatiei nerespectarea acestor reglementari se pedepseste cu amenda intre 1.000-50.000 RON.

Articol preluat din site-ul acesta

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Serviciul Relatii cu Clientii – legatura rapida cu un operator

Va prezentam mai jos principalii operatori de telefonie din Romania si modalitatea cea mai rapida de a intra in conversatie cu un operator uman call-center. Vodafone Pentru a evita sa stai cu orele prin meniurile de la Vodafone iata scurtatura pentru a intra rapid in legatura cu un reprezentant: Formeaza *222 iar apoi scurtatura 12101 Exista si numarul de telefon de la sediul Vodafone: 0372 02 22 22 .Lu - Vi 8:00 - 22:00 | Sa - Du 8:00 - 18:00 De mentionat ca cei de la Vodafone au si un serviciu express sau premium contra unei taxe de 0,39 euro, insa avand in vedere ca un apel dureaza minim 3 minute.... *555 – serviciul expres prin care clientii Vodafone pot contacta Departamentul de Relatii cu Clientii*555 este serviciul expres de Relatii cu Clientii pe care utilizatorii Vodafone persoane fizice il pot folosi pentru a intra in legatura directa cu un consultant Vodafone, in cel mai scurt timp, fara a mai trece prin meniul interactiv. Pentru clienti

Structura firului de par

Părul este o anexă a pielii, fiind compus din keratină – o proteină structurală rezistentă. Părul joacă un rol important în protejarea corpului, în special a scalpului, loc unde este cel mai dens. Părul este o trăsătură distinctivă a mamiferelor şi la oameni joacă un rol important în protecţia corpului de tra­umatisme, pierderea de căldură şi razele solare. STRUCTURA FIRULUI DE PĂR Părulare o structură complexă, alcătu­ită din fibre de keratină – keratină este o proteină structurală puternică ce se găseşte şi în unghii şi în stratul super­ficial al pielii. Fiecare fir de păr este alcătuit din trei straturi concentrice (circulare) de celule keratinizate (ce conţin keratină): medulara, corticala şi cuticula. Medulara (partea centrală) con­stă din celule mari ce conţin keratină moale, separate parţial de spaţii aeri­ene. Corticala, stratul mai consistent ce înconjoară medulara, constă din mai multe straturi de celule aplatizate, ce conţin keratină dură. STRATUL PROTECTO

Inventatorul Adi - Strungul electric handmade - 2020